Vis enkelt innlegg
Gammel 25-01-08, 21:25   #9
Embla
Juniormedlem

Embla sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 43
Embla er på en erverdig vei

Sv: Småsvimmel og uvel

Vel, folk er forskjellige. Det som gjorde at jeg gikk opp i vekt var til syvende og sist at jeg begynte å sitte for mye i ro. For et par år siden var jeg svært aktiv og drev mye med sport og til tross for at jeg stappet i meg karbohydrater, junkfood, brus og annet søl la jeg ikke på meg i det hele tatt. Det var først da jeg begynte å velge PC'en eller TV'en foran fjellturer og trening at kiloene kom rullende, nettopp fordi jeg fortsatte å spise som før.

Så ja, jeg tror faktisk det er mulig å gå ned i vekt ved å vise måtehold med hva man spiser i tillegg til å bedrive fysisk aktivitet, uten å måtte følge bestemte diettplaner. Folk er som sagt forskjellige og det som virker for noen vil gjerne være fullstendig nyttesløst for andre.

At jeg er glad i mat betyr ikke at jeg sitter og propper i meg usunn mat til alle døgnets tider. Produkter som pasta, ris og poteter spiser jeg maks en-to ganger i uken og jeg velger heller fullkornsknekkebrød fremfor vanlig brød. Brus er jeg helt ferdig med og sjekker alltid næringsinnholdet i maten nøye før jeg putter det i munnen. Det jeg spiser mest av er kjøtt, ost, frukt, grønnsaker, supper og som sagt knekkebrød. Alkohol nyter jeg maks en-to ganger i måneden- ofte kan det gå flere måneder mellom hver gang. Og dersom jeg skulle prøve meg på en diett ville nok Atkins eller Lindberg være det som faller mest naturlig for meg

Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat