Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-08, 08:32   #13
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Denne gangen SKAL jeg klare det- Emblas kamp mot kiloene

Opprinnelig lagt inn av Embla, her.

Følte meg faktisk helt fin i går, da spiste jeg følgende:
Frokost: 2 grove knekkebrød med hvitost, en mini-flaske Biola med blåbær, eplejuice og en kopp kaffe.
Lunsj: En Rett-i-koppen pose med blomkål og brokkolisuppe.
Mellomsnacks: En hel kurv med røde, steinfrie druer + en kopp grønn te.
Middag: En ganske så stor porsjon med makaroni- og pølsegrateng med løk og hvit saus.
Kveldssnacks: En gulrot + masse vann.

Sammenlignet med i dag:
Frokost: En liten skål med Special K(98 % fullkorn så klart) + en lett-yoghurt med blåbær og musli. En liten kartong appelsinjuice + en kopp kaffe.
Lunsj: En Rett-i-koppen pose med mexicansk tomatsuppe + vann.
Mellomsnacks: Et middels stort eple og en kopp kaffe + litt vann.
Mellomsnacks 2: En gulrot
Middag: En bitte-liten porsjon med villris og karibisk gryte + et glass vann til.
Dessert: Et halvt glass fett-fri drikkeyoghurt og en liten håndfull mandler.
Mellommåltid: To fullkornsknekkebrød med agurk og litt lett-majones + et glass skummet melk.

Til kvelds blir det fullkornsbrød med speilegg til.

Synes da vitterlig ikke jeg har spist mindre i dag enn i går, men kanskje grunnen er at jeg egentlig ikke spiser meg mett ved noen av måltidene? Det blir liksom bare med litt vomfyll i en 10-20 minutter og så er jeg like sulten igjen. Prøver også å gå så lenge som mulig(minst et par timer) uten å spise igjen, så kanskje dette kan ha litt å si? Ikke alltid så lett å vite for en som i grunnen aldri har hatt noe særlig fokus på å gå ned i vekt før

Hei igjen.
Det du har skrevet her beskriver noe ala Grete Rohde-kost. Med lite fett, lite mat og lettprodukter.

Du skriver at du følger/skal følge et lavkarbokosthold, men du gjør det stikk motsatte.

Det du beskriver har INGEN ting med et sunt lavkarbokosthold.

Har du i det hele tatt satt deg inn i forskjellen mellom det å sulte seg ned og hormonstyrt vektnedgang??

Ei kurv med druer er MYE søtt. Det er ikke forskjell på fruktsukker og sukker for kroppen. Og en stor porsjon makaroni.....-ja-ja

Unnskyld at jeg sikkert virker brutal nå, men du er på ville-ville veier. Og det virker ikke som om du har satt deg inn i lavkarbo-filosofien i det hele tatt.

Du bruker lettprodukter, spiser makaroni, frukt, gulrot, skummet melk, fullkornbrød (det er en myte at det er særlig forskjell på loff og grovbrød), youghurt osv.osv. I tillegg spiser du mellommåltider. Dette er oppskriften på alt det du IKKE skal spise på lavkarbo.

Her er hva jeg spiser en vanlig dag.

F: 2-3 egg stekt 70-100gr bacon stekt i smør. Eller 2-3kokte egg+3-4 ss meierismør. Kanskje litt norvegia i tillegg. Vann og kaffe.

L: 1-2 koteletter stekt i meierismør. Vann+kaffe

M: Ribbe med svor og fett +noe grønnsaker som brokkoli/blomkål. Vann+kaffe

Baconcrisp eller baconsvor om jeg trenger noe snacks.

Ser du forskjellen?

De som følger ketolysekuren spiser vesentlig mer grønt enn meg.

Kast dine gamle oppfatninger av slankekost og start først som sist med å SPISE DEG GOD OG METT ned i vekt.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat