Sv: Småsvimmel og uvel
Jeg tror vi snakker litt om hverandre her. Enten det eller så er det jeg som ikke helt har lykkes i å forklare meg selv skikkelig.
Jeg kan helt fint klare meg uten poteter, pasta og ris til måltidene, da dette ikke er noe jeg spiser særlig ofte uansett. Og jeg fyller alltid tallerkenen med mer grønnsaker enn noe annet. Brød har jeg forlengst byttet ut med knekkebrød som inneholder plenty av fiber og fullkorn og jeg har også planer om å prøve ut low-carb brød a la Lindberg. Det jeg bekymrer meg mest over er mangel på frukt ettersom dette er noe jeg vanligvis spiser som mellommåltid. Jeg spiser ikke en kurv med epler og bananer for dagen heller, det antallet er langt større enn mitt månedsforbruk av frukt og jeg velger fullkorn over hvitt any day.
Har lest i frokost/kveldstråden, middagstråden osv. her inne og det jeg ser at medlemmene her spiser til daglig er akkurat samme typen mat som jeg spiser nå. Omeletter, lavkarbo-produkter, egg, proteinsmoothies osv.
Håper ikke folk har fått inntrykk av at min "filosofi" går ut på at man kan kjøre i seg 1400 gram karbohydrater(for å ta et eksempel) hver dag, for så lenge man trener er det greit og da legger man ikke på seg. Det er i såfall helt feil og jeg beklager hvis noen sitter igjen med den ideen. Å regulere det man spiser er ikke å legge mindre porsjoner på tallerkenen, men å spise mindre av det som er usunt og mer av det sunne og noe annet har jeg faktisk aldri ment(igjen, beklager hvis det høres sånn ut).
Jeg mener bare det er en vesensforskjell på å kutte ned og kutte ut og selv om jeg personlig foretrekker det første alternativet kan jeg i stor grad også forhold meg til det andre.

|