Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-08, 16:16   #6
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor er middag et problem for meg?

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Det er masse man kan lage og jeg har samlet oppskrifter etter hvert som jeg har kommet over dem, men likevel føler jeg at jeg sliter hver gang vi skal lage middag. Nå skal det sies at det bare er jeg som går på lavkarbo, men det burde da ikke være så vanskelig å finne et opplegg der vi alle kan spise samme mat bare med forskjellig tilbehør.

Føler alltid at jeg spiser brokkoli til middag, lite sauser føler jeg det blir (mangler stort sett alltid det jeg må ha), og spiser det samme hele tiden.

Hvilke tilbehør og slikt bruker dere? Hvordan løser dere det med middag når dere lager til hele familien? Sambo syns det er så lite jeg kan spise, og begynner mer og mer å ignorere det at jeg går lavkarbo så det ender vel til slutt at jeg må lage egen separat mat til meg..

Hjelp meg noen!

Nå er ikke jeg veldig erfaren innen lavkarbo, men jeg kan gi deg et eksempel på hvordan sist uke så ut hos oss. Samboeren min og jeg går på ketolyse, mens barna spiser "normalt"

Mandag: Tacotallerken, alt utenom skjellene på oss store, og med skjell til barna.
Tirsdag: Karbonader til alle, foliebakt grønnsakmiks til oss store og poteter til de små. Sjysaus fra Toro til oss alle. Dere har vel noe som tilsvarer Toro i Sverige??
Onsdag: Tortilla pizza på oss store, vanlig kjøpepizza til ungene (hadde dårlig tid den dagen)
Torsdag: Hotte kjøttkaker til alle, foliebakt grønnsakmiks til oss store, pommes frites til de små, Fjordland peppersaus til alle.
Fredag: Nepelasagne til alle
I dag: Resten av nepelasagnen
I morgen: Skinkebiff og grønnsaker i form, jukseris til oss store og vanlig ris til de små.

Jeg lager plan for hele uka, hvis ikke blir det bare surr. Håper dette ga deg noen ideér

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat