Vis enkelt innlegg
Gammel 26-01-08, 17:20   #8
martefie
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Hvorfor er middag et problem for meg?

Triks 1 er å ha ting på lur. Jeg har fryseren full av svensk cottage cheese og creme fraiche. (Funker å fryse, bare de lettvariantene som smuler seg etterpå, men aløtså, det smuler seg jo mer der det til slutt kommer) Kjøleskapet mitt er så fullt at det nesten kneler.

Triks 2 er å skrive ned MED EN ENESTE GANG når du ser at det er tomt/snart tomt/du tok den siste skiva... Skal du skrive handleliste kvarter før du drar på butikken, glemmer du garantert det du trenger og kommer hjem med noe annet.

Triks 3 er å kose seg på kjøkkenet. Jeg har funnet mye god (og helt lovlig) mat i vanlige kokebøker også. Gratinert rosenkål fant jeg i Ingrid Espelids rødrutete, f eks.

Mannen er på "semi-lavkarbo". Det betyr at han spiser samme middag som meg, men spiser brød og kornblanding og sånn ellers. Av og til mumler han noe om at han manglertilbehør. Men i heite, han kan da dytte en potet i mikroen selv, hvis det er så viktig, eller be om det på forhånd. Lillesnuppa er min dårlige samvittighet. Hun spiser kjøpemiddag på glass.

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat