Vis enkelt innlegg
Gammel 27-01-08, 20:48   #8
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Energiprosent og forholdstall?

Opprinnelig lagt inn av Grovsnus, her.

Sorry, trykkte på feil knapp.
Men som sagt, sliter med å forstå
Frokost i dag

188 g bacon
2 egg (120g)

Kan noen sette opp reknestykket for meg ? ( Træg trønder sjø)
Mvh Grovsnus

Skjønner ikke helt hva dere stresser med jeg, men jeg bruker nå iallefall et amerikansk program som heter Fitday for utregning av næringsinnhold.

Med 2 stk medium egg og 188 gram bacon (da ikkemedregner smør eller stekefett utenom) får jeg følgende regnestykke:

434 kalorier (energi)

Av disse kaloriene består

35 gram av fett (313 kalorier) = 73 % av kaloriene (energiprosent)
1 gram av karbohydrater (6 kalorier) = 1% av kaloriene (energiprosent)
27 gram av protein (108 kalorier) = 25 % av kaloeriene (energiprosent)

Dessverre ikke helt på grammet da Fitday runder alt som er 0.5 og over opp tilnærmeste hele og alt som er 0.4 eller under ned til nærmeste hele. Det kan gjøre at det forsvinner et gram eller en prosent her og der.
Men jeg sitter ikke og regner ut aøt dette skjøl, det tar for lang tid. Da er det bedre med Fitday eller et program som gjør alt dette for deg !

.....eller ble dette en slags goddag mann økseskaft svar ?