Vis enkelt innlegg
Gammel 28-01-08, 07:33   #1
Alyssa
Seniormedlem

Alyssa sin avatar

Medlem siden: Aug 2006
Alder: 48
Alyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastiskAlyssa er bare helt fantastisk

Mobbing og utestenging

Dette er et tema som opptar meg veldig. Jeg har selv blitt mobbet store deler av livet, og holder nesten ikke ut tanken på at mange opplever akkurat det samme. Jeg tenker på mobbing på alle områder i livet og i alle aldersgrupper, men først og fremst barn, og mobbing i skolen.
Nå er det lenge siden jeg gikk på skolen, og jeg har ikke helt oversikt over utviklingen rundt omkring. Så jeg lurer på: blir mobbing bare mer og mer utbredt, eller skjer det forbedringer?
Hva med gymtimene for eksempel, er det fremdeles - i lagspill - sånn at elevene selv får velge hvem de vil ha på laget sitt? Gymlæreren min på barneskolen valgte alltid ut to stykker fra klassen, som fikk velge hvem de ville ha med seg. De valgte annenhver gang, og det ble færre og færre som sto igjen. Når den siste hadde valgt, sto det alltid en igjen. Og det var meg. Jeg ble ALDRI valgt. Jeg måtte bare gå til det laget som måtte velge sist. Og fikk ofte høre "MÅ vi?" "Æsj" osv.
Ofte i andre fag også, skulle man gå sammen i grupper og kunne velge selv. Ikke akkurat moro når ingen vil ha deg med.
Er dette med selvvalgte grupper like vanlig i dag? Jeg aner ikke hva som skjer på skolene for tiden, derfor spør jeg.
Tar i mot alle innspill med takk

Alyssa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat