Sv: Mobbing og utestenging
Jeg håper virkelig at det er slutt på at elevene får velge seg lag, selv om jeg ser at det er en lærer her inne som faktisk gjør det. Trodde det var opplest og vedtatt at dette ikke skulle gjøres lenger. Jeg tror ikke en lærer klarer å fange opp alt som skjer i en elevgruppe uansett hvor bevisst og velmenende de er. Mobbingen kan være så infam og skjult at ingen ser det.
Jeg har selv blitt mobbet på skolen, selv om jeg var tynn som en strek, og husker gymtimene som ett mareritt. Men tro meg, INGEN visste om det.....
Jeg har opplevd at ett av barna mine har fortalt om andre som holdes utenfor. Jeg har da tatt det opp med de og forsøkt å forlklare hvor vondt det er. Jeg vet at det har hjulpet og satt stopp for videre mobbing fra hans side.
Ett annet område jeg er veldig obs på er bursdager. De får enten invitere hele klassen eller ett ekslusivt utvalg. Aldri nesten alle guttene eller nesten alle jentene. De får heller ikke dele ut innbydelser på skolen hvis ikke hele klassen er invitert, da spanderer jeg heller frimerker på det.
Jeg tror det er vi voksne som må få ungene til å skjønne hvor vondt det er å bli mobba.
[color=#000000]  [/COLOR
Oppstart 6/3-11, 93,5 kg
|