Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 12:12   #3
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: kjønnshormoner og andre hormoner??

Hei
Vet ikke hvor langt du er kommet i forhold til å finne mer ut om dette med hormoner og ubalanser?
Kjønnshormoner er steroide hormoner. De dannes fra kolesterolet i blodet slik jeg har lest meg frem til. Dessverre utsettes vi for mye østrogenhermere i hverdagen. Det er en teori om at dette gir oss en østrogendominans.
Ville anbefale deg å lese Dr. John R. Lee, han har skrevet flere bøker om naturlig progesteron i forskjellige faser av livet og hva det kan gjøre spesielt for kvinner. Vet det er utviklet progesteronkrem også for menn etterhvert.
Dr Ims har oversatt flere av bøkene, og de kan kjøpes på www.futhark.no, der ligger også en del artikler du kan lese om du er interressert. Pregnenolon og progesteron ligger langt ned i rekken av steroide hormoner - og kan derfor være med på å rette opp ubalanser senere i rekken...
mener det er viktig å holde seg til bio-identiske hormoner som kroppen kjenner igjen og klarer bryte ned, det er en del leger som ikke kan så mye om dette - de får jo en del av sin informasjon fra legemiddelfirmaene. Bio-identisk progesteron kan de ikke ta patent på, og det er billig å fremstille. Dermed har de tatt patent på lignende preparat som gir mere bivirkninger fordi leveren ikke klarer bryte det ned like lett som naturlig progesteron. Tror derfor det er viktig å sette seg inn i en del selv om mulig.
Har selv begynt med både pregnenolon og progesteron en liten stund før jul.
Personlig har jeg følt det har hjulpet meg med å få ned en del ødemer, har begynt bruke ringer jeg ikke har fått på fingrene på flere år, fått kommentarer om at huden er blitt så bra. Pleide få dype byller/kviser i forbindelse med mens, nå bare noen få overfladiske. Ser også håret er blitt fyldigere. Har hatt en del smerter i hendene jeg oppfatter som reumatiske, disse blir borte i flere dager når jeg smører progesteron på hendene. Det skal påvirke nattesøvnen i positiv retning - ikke merket det ennå. Men tror jeg har hatt ubalanse i mange år - så tar vel litt tid å rette opp. Hverken jeg eller kroppen min er flink til å forandre seg veldig fort

Ønsker deg lykke til uansett hva du velger, er jo noen ganger flere veier til målet?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat