Vis enkelt innlegg
Gammel 29-01-08, 19:22   #16
martefie
Medlem

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Variasjon i frokosten?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, mannen min har ALLTID middagsrester, evt salat med seg på jobb, og alle kollegene er så misunnelige på den matboksen hans.

Hvorfor de bare fortsetter å være misunnelige måned etter måned mens de sitter der med kneipp-skivene sine, når det er så enkelt å følge hans eksempel, er jo et godt spørsmål ...

Steker jeg feks. kyllingfilet eller karbonader til middag, legger jeg av 1-2 ekstra fileter/karbonader. Så legger jeg feks. salat, kikerter og annet godt i en lunsjboks (de har billige på Rema nå) og legger kyllingen/karbonaden oppå. Har en dressing/saus i en miniboks ved siden av. Verre er det ikke, det er jo såå enkelt. Å kaste god mat er jo hårreisende, egentlig. Da ville jeg heller fryst den ned.

Kyllinglår er forresten snadder, jeg steker alltid opp en haug mens jeg først er i gang (lager jo seg selv i ovnen). Så har jeg dem liggende godt innpakket i kjøleskapet og spiser det til frokost eller lunsj, eller kveldsmat. Gjerne på en seng av salat, tomat, agurk og fetaost, og en god dressing. Evt. kikerter, jeg er veldig glad i det.

Vi har nok gått på samme husmorskole!

martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat