Vis enkelt innlegg
Gammel 01-02-08, 19:24   #9
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hei å hå! Angående ... maten?

Du kan sikkert spise en del uten problem. Men om vekta står stille eller går opp bør du absolutt vurdere å kutte ned på porsjonene. Jeg har aldri klart å spise så mye som 300 gram kjøtt til et måltid. Perfekt porsjonsstørrelse ligger mellom 150 og 250 gram. Rundt 200 bør absolutt være nok. Spesielt om en spiser kjøtt to ganger til dagen. Når det gjelder fisk kan en godt spise mer, for det er lettere fordøyelig (man merker at man blir fortere sulten etter fisk...) Min personlig mening er at du spiser for mye protein.

Du skal heller ikke spise deg SÅ mett - for da er du allerede stappmett. Det tar tid for hjernen å oppdage at magen er mett ! MEN du skal spise til du IKKE ER SULTEN LENGER. Det er lettere forståelig. Da er du egentlig mett - bare at hjernen som sagt ikke ligger i magen og ikke oppfatter alt like fort (for å si det enkelt).