Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 13:39   #593
jeef-micro
Seniormedlem

jeef-micro sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 46
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Jeg gruer meg litt for tiden etterpå. Har nemlig slitt noe veldig med fordøyelsen siste halve året. Reagerer på hvetemel, gjær, egg og melk, i tillegg til noe kunstig søtstoff. Kanskje malitol? Det som er i de Cavalier-barene og fruktkaramellene.

Så lenge jeg holder på med ED så humper og går det, men etterpå så får jeg vel dra meg avsted til legen og be om en slags utredning. Kan jo være greit å få det konstatert. Det har jo ingen hensikt å bli undersøkt for cøliaki nå som jeg spiser glutenfritt likevel.

Så jeg føler at Lindberg kan bli vanskelig. Ikke soya pga. stoffskifte, ikke egg, melk og mel, og ikke malitol. Da er det ikke mye igjen utenom kjøtt, fisk og grønnsaker. Da er jeg jo mer i retning av Atkins? Jeg begynner faktisk å lure mer og mer på det. Heller ordentlig og naturlig mat i stedet for erstatningsprodukter (glutenfritt brød, eggeerstatning og laktoseredusert melk) og heller en sjelden ekte frukt i stedet for en kunstig søtet sjokolade.

gruble...

Er det noen av dere andre som har begynt å reagere på matvarer av forskjellig slag etter at dere sluttet med "vanlig mat med knekkebrød og brunost" ?

Jeg har nemlig aldri reagert på noe som helst tidligere.

Jeg tåler ikke egg, melk og en del andre matvarer... men for min del er det laktosen jeg reagerer på i melka, så jeg kan spise litt youghurt, ost osv. cottage cheese var en favoritt da jeg startet med lindberg

nå reagerer jeg på sukker og hvetemel også, så skal bli spennende når jeg er ferdig med ED... (jeg tåler litt spelt da)
Soya og stoffskifte har jeg aldri hørt noe om...