Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 13:55   #1
terry
Medlem

terry sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Ketolyse og sykdom

Er vel kanskje vanskelig å gi noe råd men jeg spør nå likevel.
Jeg har ME (kronisk utmattelses syndrom) Har hatt det i litt mer en 3,5 år nå. Det er en del forskjellige symptomer som muskel/ledd smerter, migrene, hjernetåke med mer. Men det verste for meg er utmattelsen. Tidligere har jeg klart å være oppegående en ca 7-8 timer om dagen. Svært sliten men noenlunde oppegående. Men med mye og hyppig sengeligging.

Men nå de siste 2-3 ukene har jeg blitt verre. Det er så vidt jeg kommer meg opp av senga etter 12 timers søvn. Jeg føler mest for å gå å legge meg hele tiden. Hjernetåken er også blitt verre. Tåler en god del mindre PC skriving en jeg har gjort tidligere. Er mye svimmel og mer kvalm en jeg har vært tidligere. Er bare oppe 3-4 timer om dagen nå. Fordelt utover dagen i korte perioder.

Jeg har gått på Ketolysekuren i snart 6 mnd nå (startet 13. august). Det har gått veldig fint egentlig. Har ikke merket noe forverring av sykdommen p.g.a. kuren.
Jeg har gått ned 18 kg siden da. Fra 124 til 106 kg (kremt, kremt, stolt). Blev litt mye krem og kransekake i jula så jeg gikk opp 2 kg da. De har jeg blitt kvitt nå. Men tror jeg er på et platå for tiden. Har ikke gått noe ned de siste 3-4 ukene. Jeg er i ketose men har ikke helt den gode følelsen som jeg bruker å ha når jeg går ned i vekt. Men jeg har ikke noe hast så å stå på et platå noen uker gjør ingen ting. For meg er dette ikke en kur jeg går på. Det er en permanent omlegging av kosten å det har gått veldig bra.

Men nå skal jeg til England på torsdag (torsdag til mandag). En ny trening/behandling for ME jeg skal prøve ut (LP). Men jeg gruer meg som en hund til all den reisinga! Er litt redd for å kollapse underveis også. Siden formen er så dårlig.

Men nå lurer jeg på om det kan være en ide å legge vekk kuren fra nå og til jeg kommer hjem igjen? Jeg vet ikke om den forverringen jeg har nå har noe med lavkarboen å gjøre men det hadde kanskje vært en ide å testet?
Jeg har jo kronisk energi mangel så kanskje det å spise raske karbo kan tilføre meg litt energi. Eller kanskje spise noen vanlige sjokolader på reisedagene for å få mer energi?

Noen som har noen tanker om dette?

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat