4 uker - 7,5 kg og noen små ting jeg lurer på
Jepp nå er det en mnd. siden jeg startet med ketolysekuren og det går rette veien. Det har jo stagnert en god del etter starten. Tror det gikk 5-6 kg ned første uka og deretter ca 0,5 kg hver uke. Litt saktere vekttap enn jeg hadde håpet på, men så lenge det går rette veien så får en bare se fremover mot en lettere fremtid.. Det er imidlertid noen små ting jeg lurer på..
- Nå som barna har lagt seg og det er lørdags kveld hadde det vært godt med en Cognac, men jeg er usikker på om dette er "lov"? Det står jo i boka at man kan drikke rent brennevin, men er det blankt brennevin, eller gjerlder dette for brunt også?? Noen som kan mene noe om dette?
- På en del pastiller står det så og så mye karbohydrater, derav xx gr sukkeralkoholer. Er det slik at vi kan trekke vekk sukkeralkoholer? At disse ikke teller?
- Er det slik at om man lever på et lavkarbokosthold (ikke ketolyse). Så vil kroppen midre "ta til seg" fett fra kosten. Tanken er at et kosthold med lav GI vil gi jevnt blodsukker, få insulintopper, og derved at man ikke legger på seg p.g.a. insulintoppene? Noen som skjønner hva jeg snakker om? Enige ? Uenige?
- En del av forklaringene når man kommer til en terskel er at kroppen må tilpasse seg, og at man ofte kan oppdage at kropen minker selv om vekta står stille. Fett er lettere en muskler og fettet blir erstattet av muskler er teorien. Er det en allmen oppfatning at ketolyse kuren ikke gir noe muskeltap men tvertimot kan gi økning i muskelmassen?? Vel er ketolysekuren bra, men så fantastisk er det vel ikke?

- Om et par uker resier jeg en uke på ferie og da ser jeg det som ekstremt vanskelig å følge opplegget. Jeg regner da med at det blir en det karbohydrater
. Er det noen som har erfaringer med ferieavbrudd og gjennoptak av kuren? Ting en bør passe på under ferien.. 
Mange spørsmål, håper at noen har noe komme med...
|