Sv: Eurobabbel - og journaler og blogger!
Ser at det er flere som sliter med å finne sannheten 
Jeg har spist alle bøkene i slankebokhylla, og sitter igjen med en følelse av at det er mange likheter mellom Atkins, Skaldeman og det som Lars-Erik Litsfeldt skriver i den utrolig gode boka "Spis deg sukkerfri"
Den boka forklarer hvorfor det virker med 70% av energien fra fett, 25% fra proteiner og 5% fra karbohydrater. Han forklarer også at for mye protein i forhold til fett er dårlig, da dette ødelegger balansen og kroppen bruker det som sukker. Nå husker jeg ikke detaljene så veldig, men jeg ble ganske overbevist da jeg leste den ja.. Men jeg kan sikkert begynne å tro på julenissen også.
Jeg har regnet og regnet, og finner ut at et kosthold på 1500 kalorier pr dag, noe som er ganske vanlig, eller mye i en slankeperiode, det gir 112 gram fett og ca det samme med protein og ca 20 karber.
Dette spinner jeg videre på og leter i matvaretabellen, som foreslår noe som ligner veldig på det jeg har lært om Atkins induksjon, eller Nilling.
Det som jeg aldri har funnet svar på inne på disse sidene er matmengdene. Alle sier at man skal spise til man er mett, men ikke alle har den kontrollen. Derfor ser jeg godt for meg en 1500 kcal-meny som består av 400 gram kjøtt eller fisk osv, 8 dl lavkarbogrønt og ca 100 gram cocosa eller smør. Regulere litt ned hvis jeg spiser fett kjøtt og opp litt ved magert. Det er dessuten mer protein i mager fisk, så litt mindre av det.
Å nei, dere må ikke henge meg for vranglære.... jeg sitter fortsatt og grubler, Så da virker denne type kosthold litt greiere enn fedon, som har både brød og andre ting.
Jeg synes fortsatt det er vanskelig, men jeg skal bruke god tid til å tenke meg om.
Jeef, det står litt å lese om soya i forhold til stoffskifte på denne siden:
Dette er en side fra Sonjas stoffskifteforum. Veldig bra
|