Vis enkelt innlegg
Gammel 02-02-08, 23:01   #11
terry
Medlem

terry sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 58
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketolyse og sykdom

Takker for innspill

Ja jeg hadde vel ent opp med vondt i magen å det som verre er om jeg begynte med raske karbos.

Ang. coccosa så har jeg brukt det noen uker uten at jeg har merket noe fra eller til. Syns jeg spiser ganske mye fett. Har gått over til å spise eggerøre med kjøttdeig med skje for å få med alt smøret. Bruker mist 2 ss smør hvert måltid (3 om dagen)+ fløte, rømme, nøtter og coccosa.
(Flott med coccosa i kaffe med litt splenda og fløte )
Bruker også litt MCT olje om jeg syns jeg har spist litt lite fett.

Takk for klemmen Distrea kommer alltid godt med

Ang. for lite karber. En vanlig dag kan inneholde til frokost: ett egg med litt fløte i med litt kjøttdeig og minst 2 ss meierismør (i eggerøre). Eller 1 hardkokt egg og ei skive Lollypopbrød med mye smør og ei ss MCT-olje (bruker ikke være noe videre sulten på morgenen). Jeg er trygdet så det er ikke mye energi jeg forbruker om dagen.

Til middag: har fått litt dilla på dette:
Kapper opp blomkål og brokkoli i skiver å hiver det i stekepannen (rå) med godt med meierismør. Hiver også oppi, varierer med asparges, spinat, sopp og rosenkål.
Og varierer med kylling, kjøttdeig eller laks (har fått smaken på grønn curry på glass, sterkt og godt ).
Når alt er ferdig stekt tar jeg i 3 ss fløte eller 2 ss CF eller rømme i. Kjempegodt! (Lar panna stå i et par min.)
Grøntforet ligger litt i underkant av 150 g pr måltid til middag og kvelds (samme leksa til kvelds).
Jeg bruker ikke å finregne men med fløte og alt annet mener jeg at jeg ligger rundt 15 g eller litt mer om dagen.

Jeg har jo grønt til 2 måltider med de forskjellig grønnsakene som jeg nevner over blir det jo en del grønt. Kan det være for lite?
Er ikke så begeistret for salater så det er skjelden jeg har det.
Ang. å kjenne på kroppen hva den trenger, det er et område som er litt vanskelig siden jeg er ganske sjuk hele tiden uansett hva jeg spiser. Blir vanskelig å si hva som er best da.

Jo da jeg bruker alle ketolysetabl. Jeg brukte inntil for et par uker siden multivitamin i stedet for magnesium. Har kuttet den ut å har brukt magnesium tabl. I stedet. Tror jeg skal gå tilbake til multi (med litt magnesium i).

ME er jo en litt mystisk sykdom siden ingen vet sikkert hva som forårsaker det eller hvorfor man er utmattet eller hvordan man skal kurere den. Så det er vanskelig å si hva som er bra og dårlig kosthold. Ikke kan man stole på kroppens signaler heller

Gratulerer så mye Indi! Kjempe flott at han er blitt bedre etter LP! Blir spennende å prøve det. Det er jo en del som ikke blir bedre så jeg prøver å ikke være for optimistisk. Men det er mange fine solskinnshistorier på ME-forum også.

Jeg hadde en grundig blodprøve for et par måneder siden. Den var helt grei.
Tenkte jeg skulle ta en ny undersøkelse når jeg kommer hjem fra england (1-2 uker)
Ang å gå på ketolyse i mer enn 6 mnd. Etter som jeg har forstått det er det ikke noe problem å gå lengre hvis blod verdiene er okei. Mener Torkil sa det i et innlegg tidligere.

Nei det er ikke bare å vite hva man skal gjøre

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat