Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-08, 11:53   #1
~Aurora~
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 47
Innlegg: 12
~Aurora~ er på en erverdig vei

Helt ny her inne! Easy Life/Ketose

Jeg er helt ny her inne og håper jeg kan få mye støtte og kunnskap gjennom dere som er her. Så langt har jeg blitt veldig oppmuntret av å lese her inne!

Jeg begynte på Easy Life (for dere som ikke kjenner til det se www.easylife.no) som er en livsstilsendring (spis bedre, styrk din mentale helse og tren riktig) onsdag 30.01.08.

Jeg har nå gått på Easy Life kosterstatter (VLCD) siden onsdag og har gått ned rundt 5 kg så langt. Jeg har kommet inn i Ketose (brukt ketoxsticks) og det fungerer kjempe fint! Jeg fantaserte mye om mat de første to dagene, men nå har jeg masse energi og tenker ikke på mat. Jeg tar 3 poser med kosterstatter delt på 5 måltider om dagen og drikker 3-5 liter vann.

Ønsket mitt er å få en kick start gjennom kosterstatteren (for å komme i ketose og samtidig være sikker på at jeg får alt jeg trenger av vitaminer, mineraler, fett osv.) også vil jeg gradvis innføre matvarer slik at jeg kan få en varig kostholdsendring som jeg kan leve med videre.

Har så lyst til å endelig komme litt i "kontakt med meg selv" og lytte mer til kroppen min istedenfor å bare stappe den full av dritt! Mitt problem tidligere har vært at jeg har spist feil (mindre fett, kanskje ikke like mye mindre sukker) og for lite....

Jeg trenger hjelp til å vite hvordan jeg kan spise, erfaringer med hvordan jeg kan innføre mer og mer mat og hvilken mat... Spesielt hva jeg kan ha når jeg skal kose meg, jeg kommer f.eks til å savne brød (er det noen former for "brød" jeg kan spise i små mengder?) Ser at det er mye spennede oppskrifter her som jeg gleder meg til å prøve ut, men jeg trenger hjelp til å vite at jeg får i meg nok av alt!

Et lite teit spørsmål til... er Kullhydrater det samme som karbohydrater? Isåfall så ser det ut som om jeg får i meg 50,4 gram om dagen og 51 gram protein om dagen og 11,7 gram fett... Totalt 510 kcal (2160 i energi) Jeg synes dette høres så rart ut (har jo lite peiling, leser bare fra næringsinnholdet) men jeg ser jo at det funker (er i Ketose og har mye mer energi og går ned i vekt som bare det) Få gjerne innspill, kan evt. detaljere opp mer hva innholdet er om noen kan hjelpe!!!! Noen andre som har prøvd Easy Life?????

Jeg skjønner forresten ikke hvordan jeg skal få det derre "tickerfactory" greiene på siden min... Hmm, kommer vel inn i ting etterhvert!

__________________
Det er ingen tvil- jeg skal klare det!!




Sist redigert av ~Aurora~ : 21-10-08 kl 17:14.
~Aurora~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life/Ketose Svar med sitat