Vis enkelt innlegg
Gammel 03-02-08, 20:20   #1
MorStine
Seniormedlem

MorStine sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 46
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Jeg har spist for mye maltitol/Cavalier

Jeg har jo skrevet før at magen har reagert når jeg har spist Ifa ol pga maltitolen. I helga har vi vært i Sverige, på hytta, og i Godisfabrikken har de egen avdeling med sukkerfritt godteri, det har jeg ikke sett/lagt merke til før. Min kjære svigerinne presenterte det for meg Problemet var jo bare at det gikk an å spise SÅ mye i forhold til det jeg har vært vant til... Jeg spiste "maange" biter sjokolade med vanilje og vaniljefyll, 3 biter ga kun 1 karb Og smågodtet var det jo ikke tellbart med karber i, så vi spiste endel av det også. Men fy F som jeg angret. Jeg joiner herved Smula til å avstå fra maltitolsøtet godis heretter. For maken til magesmerter har jeg vel kun hatt i forb. med fødsler... Og diare:dåne: Mannen og broren min led samme skjebne, så det var ikke mange andre som slapp til på den doen de siste 6 timene av gårsdagen. Er fortsatt litt uggen i magen altså... Dette var det ikke verdt. Kanskje jeg en gang i tiden kan klare å begrense meg til 3 biter... Men til jeg vet med sikkerhet at jeg klarer det avstår jeg