Vis enkelt innlegg
Gammel 04-02-08, 15:44   #6
~Aurora~
Juniormedlem

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Alder: 48
~Aurora~ er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne! Easy Life/Ketose

Tusta:

Så gøy at det er flere her inne som følger Easy Life!! Jeg har veiedag i morgen, da er min første uke over. Har klart å holde meg så å si bare på kosterstatter, dvs at jeg en gang tok en skive hvitost (ikke brødskive altså, bare ost) og en dag tre mandler for jeg MÅTTE ha en annen smak i munnen! Dette hadde ikke noe å si for ketosen i alle fall.

Jeg skjønner heller ikke at man kan komme i ketose på 50 gram karbo, men jeg har faktisk det i følge sticksene som ligger på midt i mellom det nest mørkeste og det mørkeste på fargeskalaen. Har heller ikke merket noen bivirkninger, utenom at jeg har gått ned nesten 5 kg på en uke da!

Ketolyse er noe jeg kunne tenkt meg å prøve, men jeg vet for lite om det enda. Jeg kunne tenke meg noe skikkelig ”mat” å spise, også sammen med andre mennesker… Da mener jeg ikke usunn mat, men bare noe å tygge på generelt.

Vi fikk på vårt kurs beskjed om at det var veldig lurt å dele opp en eller to av posene. Jeg spiser en hel til frokost og deler de to andre posene i to. Da får jeg fem måltider om dagen (med ca 3 timers mellomrom) og blir da ikke sulten, mellom måltidene drikker jeg mye vann. Synes det er rart at dere har fått beskjed om at det ikke er anbefalt fot hos oss sa de det motsatte

Jeg er veldig på søken etter hva jeg kan spise jeg da, kunne godt tenke meg som deg og kutte ut en pose og spise noe MAT istedenfor… Den grønnsakssuppa vokste i munn på meg, den skal aldri med i min munn! Fysj…

Vi fikk passord på mail i går, har ikke kikket så nøye på det enda, men de menyene som ligger der er da ikke spesielt lavkarbo? Og det står heller ikke noe om næringsinnholdet i de enkelte menyene, det skuffet meg litt…

Nå skal jeg til byen å kjøpe meg boken om ketolyse, hvordan funket det for deg?

~Aurora~ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easy Life/Ketose Svar med sitat