Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-08, 09:28   #22
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Helt ny her inne! Easy Life/Ketose

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Det er masse fett i kostholdet vårt. Jeg vet ikke hvor du har det fra at det ikke er noe fett. Der det står 25% proteiner, så inkluderer dette absolutt fett.

Dette fikk jeg fra en slankehistorie som ligger ute hos Easy-Life. Og det var kun nevnt proteiner. Hvor mange gram bacon er tillatt? 150gr pr.dag? Er mettet fett ok? Lettmargarin?

Du spør hva det er å spise riktig. Det er å spise lite og ofte.

Ok, og her er jeg uenig. Dette er feil, og bygger på karbohydrat styrt spising. Ofte og lite for å holde blodsukkeret relativt stabilt.

Dagen skal bestå av fire hovedmåltider, der lunsj og middag er de største, og opptil to mellommåltider.

Igjen, dette er Grete Rode, Statens ernæringsråd etc etc. For oss som spiser ketogen kost trengs ikke mellommåltider.

Ingenting av dette er hokus pokus. Det er egentlig det samme som kostholds- og mosjonseksperter har sagt i alle år.

Jepp, og da blir jeg ekstra skeptisk. Jeg er helt uenig i det de forfekter, fordi det bygger på helt feil prinsipper.

Men det er jo egne private valg man gjør. Og om dere er fornøyd er jo det ok. Men les den boka jeg anbefalte, det er god lesning.

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat