Vis enkelt innlegg
Gammel 06-02-08, 11:21   #1
Goggen
Seniormedlem

Goggen sin avatar

Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Easy-Life Er det bare jeg som er skeptisk?

Jeg registrerer at flere har startet med Easy Life www.easylife.no Etter det jeg har lest der er dette et lavfett/høykarbo-kosthold + mye trening. Det fokuseres på rask vektnedgang, og store vekttap berømmes. -10 kilo på 14 dager f.eks. Etter min mening er dette hverken sunt eller tilrådelig.

Det er forsåvidt fint at det er gruppebasert med fokus også på det mentale, men hele opplegget lukter av motekur for jo-jo slankere. Jeg tviler jo ikke på man går ned i vekt, men dette har da ingen ting med lavkarbo å gjøre?

Jeg bli nærmest bestyrtet over å skulle lese om slike kurer her. Mulig det er bare jeg som er feilinformert, men nå har jeg lest bortimot alt på den websiden, og er overbevist om at dette er gammelt nytt i ny innpakning. Altså lavfett-mye karbohydrater. Små måltider, med mellommåltider etc.

Og når jeg leser at de fleste? bruker pulver og måltidserstattere blir jeg skremt. For er det noe jeg er sikker på er det at nettopp det er det mest skadelige uansett diett. Skrekkeksemplene fra Cambridekuren dukker opp i hodet. Og det verste er at den selges enda.

Er det bare jeg som er paranoid?

Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat