Vis enkelt innlegg
Gammel 11-02-08, 22:51   #1
01jun07
Medlem

Medlem siden: Jul 2007
Alder: 46
01jun07 er ny på veien

Operasjon - div spørsmål

Heisann.

Var til spesialist i dag, var der for å snakke om bortskjæring av hud. Har en "fold" som jeg vil ta bort. Legen sa at det ikke kom til å trekke seg inn selv, og eneste mulighet for å få det bort var å skjære det bort. Eller, fold og fold.. har litt mage igjen, og litt "pupper"... magen er vel det som er værst..

Legen ville at jeg skulle gå ned 10 kg til. Så kunne jeg ta kontakt igjen, og så skulle han sende bestilling rett til Tromsø. Han sa forresten også at jeg skulle få dette dekkt av det offentlige.

Jeg har til nå gått på en blanding av ketolyse og skaldeman, har fungert bra for meg, men etter at jeg startet styrketrening i desember, har vektreduksjonen stagnert.. eller dvs, har gått fra å gå ned 1 kg i uka, til å gå ned 3 kg på 2 mnd.

Noen som har erfaring med "de siste kiloene"? Hva er mest effektivt? fortsette som før? kutte ut på treningen? eller vil det være smart å trene kondisjon (jogging) to dager i uka i tillegg til tre dager med styrketrening som jeg allerede trener? Alle tips i retning av dette mottas med supertakk!!

Så over til spørsmålene om operasjonen.. Skulle selvfølgelig spurt legen, men var så mye å snakke omder at noe ble avglemt.

Hvordan er det med arr, er det så bra som det hørtes ut som?
Hvordan er det smertemessig etter et slikt inngrep? er litt redd å være helt "ødelagt" lenge...
hva skjer om man legger på deg igjen? sprekker man som et egg, ikke at jeg noengang skal legge på meg igjen, men hva skjer? og hva skjer når man eldes?
Noen sjangs for senkomplikasjoner?

Så.

Håper noen har noen gode svar til meg så er det bare å fortsette fokus på slankinga.. har lyst å være "klar" til slankings til etter sommeren, eller kanskje før sommeren? må ned til 105kg, og er 114 nå.....