Vis enkelt innlegg
Gammel 17-01-05, 08:52   #33
HP
Systemutvikler

HP sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 49
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Ulex

Jeg har litt problemer med å tro at dette innlegget er seriøst ment. Du har fått med deg at du er på en website som er dedikert lavkarbokosthold, ikke sant? Å fjerne sukker og hvetemel fra kostholdet til små barn er faktisk VELDIG sunt for dem - så kan de istedet spise seg mette på mat med næring i !

Kan du vise til noen forskningsrapporter som underbygger påstandene dine om at det er usunt for barn å ikke spise hvetemel og sukker?

Ulex

Jeg velger å tro at det er seriøst ment jeg. Ser ingen grunn til at det ikke skal være det, epost-adressen som er registrert er også gyldig.

Det at kostholdet har innvirkning på vår helse og sykdom er en stor kamel for mange å svelge... Hvorfor? Jo fordi at med den vissheten så innebærer det også at det er noe vi selv kan gjøre for å motvirke sykdom... Vi kan ikke hjemme oss bak gener og overnaturlige fenomenere som rammer oss blindt.

En slik reaksjon er helt grunnleggende for å kunne ta tak i ting.

Men påstanden om at det kan være farlig å ta helt bort hvetemel fra kostholdet til barn har jeg hørt før fra seriøse faglig oppdaterte personer. Til en viss grad også sukker. Men påstanden er aldri basert på fakta. Og jeg har aldri fått noen forklaring på hvorfor det er en gyldig påstand. Jeg tror den er basert på egne preferanser jeg...

Barn liker sukker og hvete, og når de kommer opp i den alderen at de skal bestemme selv er det dette de velger om de kan... Det er da utrolig viktig at vi legger et godt grunnlag og ikke minst bestemmer valgmulighetene. Vi har en klar regel her hjemme som vi omsider har fått gjennomslag for "Mamma og pappa bestemmer hva som skal på tallerkenen" utover det så bestemmer han selv hva han spiser.

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat