Cocosa+gå opp i vekt?
Etter lang tid med uoppdaget matintoleranse+ virus i kroppen, gikk jeg ned 10 kg, prøver å legge på meg.. jeg tar 2-3 ss med cocosa hver dag, kan dette hjelpe meg med å gå OPP i vekt? Det sies jo å hjelpe forbrenningen, og mange som vil ned i vekt tar det, men jeg lurer på om det kanskje tilpasser seg kroppen, og at hvis man er undervektig så kan det hjelpe til vektoppgang..? Det er jo mye kalorier i det.
trenger også noen gode råd for å gå opp i vekt. Synes det går Veldig tregt. Har vel gått opp et par kilo på ett års tid, ligger nå stabilt på ca 53 kg. Vil gå opp til 62-65 kg. Jeg følger ikke noen bestemt kostholdsfilosofi, men prøver meg på et slags lavkarbo/mer fett/steinalder-opplegg. Har utforsket dette på egenhånd. Jeg spiser ingenting brød/korn, ingen melkeprodukter, så og si aldri sukker, ingen belgfrukter, ingen frukt, ingen soya, ingen kunstige søtningstoffer eller annet kunstig. og ikke svinekjøtt heller.
Jeg spise ganske store måltider(tror jeg? blir iallfall stappmett), til frokost kan jeg f.eks spise en omelett med 3 egg og en kalkunfilet , pluss salat med grønn salat, et par tomater og agurk og litt purre. Etter måltidet tar jeg en ss cocosa. Steker omeletten i kokosfett(bruker kun kokosfett til steiking, ettersom jeg ikke tåler smør pga melka).
Jeg prøver meg jo på lavkarbo med mer fett, men er usikker på om jeg gjør det riktig, for jeg måler/veier ikke maten. Kanskje får jeg i meg for mye proteiner? kan godt spise ca 300-400 gram fisk til middag, men er dette for mye protein?? og en halv tallerken med grønnsaker, er det for mye karbo? grønnsaker kan f.eks være wok med brokkoli, gulrot, og paprika. har forstått det sånn at gulrøtter inneholder mye karbo? Jeg må jo få i meg nok vitaminer og mineraler, spiser ingenting frukt, og jeg skal jo legge på meg, så da gjør det kanskje ikke så mye at jeg spiser en god porsjon grønnsaker?
vet ikke hvor mye karbo det er "vanlig" å spise når man følger et slikt kosthold, har bare fått inntrykk av at flere her inne spiser mindre grønnsaker enn meg.. spiser litt nøtter også.
og hvor mange egg 'kan' man spise per dag?
Har jo forstått det sånn at animalsk fett ikke er farlig å spise? Betyr det at jeg kan spise lammekjøtt hver dag da?
Hvordan kan jeg øke kalori-inntaket? Det hadde vært enkelt om jeg kunne spise rømme, ost, osv, men jeg tåler ikke.
Håper på noen gode råd