Sv: Cocosa+gå opp i vekt?
Hei KatjaBlå! 
Velkommen som journalskriver!
Som Blåbær sier: hvor lenge har du gått på dette kostholdet du beskriver?
Forstår det sånn at du nettopp har begynt med Cocosa? Jeg unngår også soya, korn, belgfrukter og kunstig søtstoff. Men ellers har jeg få begrensninger. Jeg spiser for eksempel frukt, ellers hadde det vært vanskelig å få et tilstrekkelig antall karbohydrater. Er det en grunn til at du unngår all slags frukt? Fruktjuice er selvfølgelig ikke bra, men om sommeren og høsten tror jeg det er sunt med frukt og bær.
Jeg tenker som så at vi som lever i Norden har naturlige årstidsskiftninger på hva slags mat som finnes. Dette har handelsstanden bevisst prøvd å viske ut. Vi får mer eller mindre den samme maten i butikken året rundt. Om høsten og vinteren spiser jeg derfor mer rotfrukter, om sommeren og høsten mer frukt og bær. Om vinteren er fett kjøtt og fet fisk godt å få i seg...
Jeg er her for helsas skyld, og skal verken legge på meg eller slanke meg. Jeg tror at Cocosa er sunt uansett, fordi det har en regulerende virkning på mange hormoner i kroppen. Bruce Fife skriver mye om det i boka "The Coconut Oil Miracle".
Lykke til!

|