Sv: Cocosa+gå opp i vekt?
blåbær og manina; jeg begynte høsten 2006 med glutenfri og melkefri kost, eksperimenterte med forskjellige kornslag(quinoa,amaranth osv) og brukte soya som erstatning for melk, men reagerte på dette også, så ifjor sommer fant jeg inspirasjon i loren cordains bok om steinalderkost, og gikk over til det. Men fant etterhvert ut at fett er bra, og prøvde å inkludere mer fett i kosten. Har vel egentlig bare prøvd å følge lavkarbo noen få måneder. Tror ikke jeg får i meg nok fett ennå.
blåbær; jeg kan ikke noe særlig om ketose, vet ikke helt hva det innebærer. Tenker du på høy GI når du sier gulrøtter ikke er bra? Men det er vel ok å spise litt av og til? Spiser nok litt for mye gulrøtter. (glad i kittelsen jeg og )
manina; jeg spiser ikke frukt fordi magen min reagerer på det. Jeg tror også det er en bra ting å tilpasse kostholdet sitt litt etter årstidene. Spiser du mindre salat, tomat, agurk og lignende om vinteren? Hva slags rotgrønnsaker spiser du? Jeg er ikke flink nok til å variere grønnsakene, det går liksom mest i brokkoli, gulrøtter, salat(forskjellige typer),tomat,paprika,litt kålrot,løk-typer... er avocado en ok grønnsak?
Ja, er enig i at cocosa er bra uansett, og kommer til å fortsette med det, bare lurte på om jeg kunne oppnå vektoppgang ved det også takk, og lykke til til deg også!