Tråd: Gåstaver
Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-08, 01:22   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Gåstaver

Jeg bruker alltid gåstaver på tur (lang eller kort),- har brukt det i flere år alt. Den første tiden gikk jeg galt med dem, - satte stavene litt foran meg da jeg gikk. I regi av FysAk (Fysisk aktivitet) ble det arrangert et stavkurs . En fysioterapeut lærte oss da at hvis vi gjorde slik, brukte vi stavene som balansestaver. Resultatet kunne bli at vi fikk problemer med balansen og dessuten skuldersmerter.
For at vi lett skulle finne ut hvordan vi skulle gå, gikk vi først uten å holde i selve stavene, de hang bare på håndleddet. Når vi hadde gått litt og kjent hvordan armrytmen førte stavene frem, skulle vi gripe fatt i stavene, kjenne at de tok i bakke og holde rytmen. (Stavene "dilter" på en måte etter.)
Jeg er veldig glad i å gå, og merker godt hvordan belastningen er mye mindre med staver enn uten, -så jeg oppfordrer alle til å bruke dem!
En ting til; bruk gjerne skrittmåler og la det gå sport i det!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat