Vis enkelt innlegg
Gammel 15-02-08, 16:13   #22
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av Hallaron, her.

Den største utfordringen for meg på ketolyse har vært hungeren etter noe skikkelig søtt. Sjokolade, karameller, is, marsipankake, frityrstekte bananer med sirup, amerikanske pannekaker med maple sirup osv osv. Dette savner jeg hver eneste dag..

Jeg har fremdeles til gode å sprekke, bank i bordet, men det går ikke en eneste dag uten at jeg virkelig lengter etter et eller annet søtt. Krem ser ut til å være partystopper for meg, så det har jeg kuttet ut. Bær... ja det går jo med litt bær, men det blir liksom ikke det samme. Testet atkins bar, men da kom kroppen i opprør, så det passet ikke. Disse 70% sjokisene synes jeg ikke er noe gode ...
Så det er ikke så mye søtt å dytte i seg...

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Skjønner godt du er frustrert. Men jeg tror du må ta et valg. Enten så får du finne en diett som tillater de tingene du prater om (og det tror jeg ikke du gjør), eller så godta at slike matvarer ikke har noe med deg å gjøre lengre. Hadde de spilt på ditt lag så hadde du vel ikke vært overvektig i dag.

Hva er det som gjør at du "craver" disse matvarene? Er det at du spiser feil mat, eller får du i deg noe som får blodsukkeret ditt til å gå besherk? Ligger det noe følelsesmessig bak?

Jeg tror kanskje du må ta et oppgjør med deg selv. Du kan rett og slett bestemme deg for at det er dette jeg får - ikke noe annet. Du kan lære deg å like ting. Men hovedsaken er at du må ta et valg. Vil du leve et liv der du hele tiden skal gå og tenke på hva du ikke får spise, eller vil du heller fokusere på det du faktisk kan spise? Velger du det første så vil jeg tro at du vil leve et halvt liv..

Det ligger faktisk masse oppskrifter på alternativ mat/snacks under oppskrifter, og de har reddet meg mange ganger når jeg virkelig har hatt lyst på noe søtt.

Jeg håper at du ikke blir sint eller lei deg av det jeg skriver. Jeg er ikke ute etter deg, men jeg har hatt dette oppgjøret med meg selv. Jeg vet hva jeg prater om. Du må rett og slett ta et valg.

Jeg valgte å leve livet for fullt med klart fokus - ikke stå på sidelinja og være halvt førnøyd.

Er tilbøyelig til å være enig med deg, Sma! Skulle tro at søthungeren skulle ha gitt seg etter å hå vært på ketolysekur siden januar...men det kan jo hende at kuren ikke virker likt på alle...

Hallaron: Kanskje du har noe i kostholdet ditt som ikke nødvendigvis er galt, men som trigger søthungeren din...jeg var kommet helt over søtsuget etter 10-12 dager...så smakte jeg på en wienerpølse...fikk skikkelig søthunger etterpå... uansett: hvis du klarer så mye som 12 kg til mars, er jo det kjempebra...og hvis du klarer mindre, så har kanskje huden din tid til å bli med innover...?

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat