Sv: Helt ny her inne! Easy Life/Ketose
Hei alle sammen!
Da har jeg registrert meg her også, en av mange nye Easylife-deltakere. Jeg er snart ferdig med min andre uke nå og har gått ned nesten 5 kilo, det er veldig motiverende
Til Goggen: jeg skjønner at du er skeptisk til pulverdietter, jeg er den fødte skeptiker selv. Men dette er et helhetlig livsstilsprogram med fokus på både kosthold og trening. Som flere har nevnt tidligere er den første fasen en stor motivasjonsfaktor, hvor i hvert fall jeg får tid til å lære meg hvordan fortsette med et sunt og karbohydratfattig kosthold videre. Jeg vet ikke så mye om Eurodietten, men jeg inbiller meg at det er mye av det samme; hovedmålet er hvertfall å komme i ketose - da forbrenner du jo fett og ikke muskler (har sett dere har stilt spørsmål ved dette andre steder i forumet). For meg virker det som om mange av dere her inne er positive til Eurodietten, men ikke til Easylife. Er det fordi dere ikke kjenner godt nok til den? Vi har mye å lære av dere her inne, for å oppnå langsiktige resultater og om hva kroppen faktisk trenger. Selv om Easylife ikke helt utelukker alle typer karbohydrater (vi skal jo fortsatt holde oss unna sukker, hvitt mel osv), så er det mye mindre karbohydrater enn det jeg hvertfall er vant til. Ettersom alle svarene her inne i denne tråden har vært fra folk som er veldig fornøyde med hva de lærer og får ut av Easylife, ser jeg ingen stor grunn til å være skeptisk. Vi kommer oss opp av sofaen, lærer om en bedre og varig livsstil og går ned i vekt. Og trening er ikke bare en bonus forresten, forbrenning av fett er jo kjempeviktig i en vektnedgangsperiode og avgjørende for et sunt og godt liv. Jeg vet at jeg trenger hjelp til både trening og kosthold, så jeg er glad for at jeg endelig har funnet et program som følger meg opp på begge områder.
|