Vis enkelt innlegg
Gammel 17-02-08, 15:23   #4
Enid
Seniormedlem

Enid sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 49
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: pcos

Hei!
Dersom du ikke skal ned så mye mer så er nok Lindberg en grei filosofi, eller Atkins vedlikehold (som i praksis er det samme som Lindberg).
Jeg har også pcos, og jeg har fått fortalt av legen min at jeg bør være svært forsiktig med brød, pasta, ris, hvetemel, sukker og poteter resten av livet. Selv om man kan spise små mendger av feks ris, pasta og poteter på Lindberg så er det ikke nødvendigvis tilrådelig for pcos'ere. Dette er noe du kan tilpasse selv.

Jeg tåler 1 brødmåltid pr dag (feks 2 skiver Lindbergbrød, eller 2 rugsprø), eller 1 bolle müsli pr dag, ikke begge deler. Holder også igjen litt på frukten (tåler ca 1 frukt pr dag, selv om man på Lindberg kan spise opp til 3), og jeg kommer aldri mer til å spise pasta, sukker, ris eller poteter.

For å få i seg fett er avocado og nøtter gode kilder, og også selvfølgelig olje. Rapsolje i smoothien, olje på salaten osv.

Håper du ble litt klokere av dette!