Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-08, 10:13   #1
VioLETTa
Medlem

VioLETTa sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Molde
Alder: 57
VioLETTa er på en erverdig vei

Sukk og stønn

Nå har jeg fulgt ketolysekuren til punkt og prikke i 6 uker. Første uka gikk jeg ned to kilo, neste uke enda en kilo. Siden da har jeg stått stille, og nå siste uka gått OPP en kilo igjen!

Jeg vet at jeg drikker nok vann, jeg trimmer 30-60 minutter daglig, spiser helt sikkert nok fett, og spiser nok grønnsaker.
Har de siste tre ukene gradvis fjernet lightsaft, fløte og nå sist - kaffe.
Likevel går jeg ikke ned mer!

VET at jeg er i ketose, sjekker med stix et par ganger daglig.

Er det rett og slett MEG det er noe feil med, at ketolysekuren ikke virker på meg, eller noe? Har ca 25 kilo som skal bort, og har aldri vært noen sjokoladespiser eller spesielt usunn i kosten.

Jeg har boka, og har lest den ut og inn og frem og tilbake. Har gjort alle tiltak som står der ang. vektstagnering. ALT!

Ikke at jeg mistrives med ketolysemat, det er faktisk utrolig mye godt man kan spise, men jeg syns det er veldig bortkastet å leve under denne kuren om det ikke resulterer i vektnedgang snart. Jeg er tross alt bare to kilo lettere enn for 6 uker siden.

En vanlig dag i heimen:
Frokost: to egg og litt bacon, ca 1 ss majones og noen agurkskiver.
Eventuelt (i steden) 1-2 skiver ketolysebrød med smør og skinke eller ost.

Lite knaskemåltid før eller etter lunsj kan være en neve hasselnøtter, eller 5-6 sukkererter, eller en liten bukett brokkoli eller blomkål.

Lunsj: Eggerøre og skinkeskiver og grønn salat, majones. Masse agurk. Evt en skive ketolysebrød med smør til.
Eventuelt en blandet salat med hjemmelaget rømmedressing av seterrømme.

Middag: varierer mellom kjøtt/fisk/kylling stekt i ovn eller på plate med smør. Og broccoli og blomkål stekt i smør og surret i fløte eller rømme.

Kvelds: Smørgrøt med en spiseskje rømme i. Eventuelt en blandet salat med fetaost og olje.

Jeg tar ALLE tabletter som jeg skal. Som sagt drikker jeg nok vann, tett innpå 3 liter (og jeg makter ikke mer!!)

HJELP!

VioLETTa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat