Vis enkelt innlegg
Gammel 18-02-08, 14:28   #26
Hallaron
Juniormedlem

Medlem siden: Jan 2008
Hallaron er ny på veien

Sv: Min 4 uke på ketolysekuren og har ikke fått de resultatene jeg håpet på ... Dessv

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

Skjønner godt du er frustrert. Men jeg tror du må ta et valg. Enten så får du finne en diett som tillater de tingene du prater om (og det tror jeg ikke du gjør), eller så godta at slike matvarer ikke har noe med deg å gjøre lengre. Hadde de spilt på ditt lag så hadde du vel ikke vært overvektig i dag.

Hva er det som gjør at du "craver" disse matvarene? Er det at du spiser feil mat, eller får du i deg noe som får blodsukkeret ditt til å gå besherk? Ligger det noe følelsesmessig bak?

Jeg tror kanskje du må ta et oppgjør med deg selv. Du kan rett og slett bestemme deg for at det er dette jeg får - ikke noe annet. Du kan lære deg å like ting. Men hovedsaken er at du må ta et valg. Vil du leve et liv der du hele tiden skal gå og tenke på hva du ikke får spise, eller vil du heller fokusere på det du faktisk kan spise? Velger du det første så vil jeg tro at du vil leve et halvt liv..

Det ligger faktisk masse oppskrifter på alternativ mat/snacks under oppskrifter, og de har reddet meg mange ganger når jeg virkelig har hatt lyst på noe søtt.

Jeg håper at du ikke blir sint eller lei deg av det jeg skriver. Jeg er ikke ute etter deg, men jeg har hatt dette oppgjøret med meg selv. Jeg vet hva jeg prater om. Du må rett og slett ta et valg.

Jeg valgte å leve livet for fullt med klart fokus - ikke stå på sidelinja og være halvt førnøyd.

Hehe - nei jeg føler overhodet kke at du er på jakt etter å ta meg eller noe slikt, og det du sier er jo fornuftig nok.
For min egen del kommer jeg ikke til å leve et liv der jeg fornekter meg alt som er usunt søtt. For en del år tilbake gikk jeg som sagt ned mange kilo v.h.a. trening og et mindre kaloririkt kosthold enn jeg har hatt de senere årene. det var den tiden med vaskebrett og ikke vaskeball .

Men da vi fikk barn og jeg etterhvert begynte i jobben jeg har nå, ble det brå stopp med treningen en langsom dreining av kostholdet til mer og mer usunt og etterhvert total bevistløshet i forhold til hva en handlet/spiste.

Jeg bruker nå ketolysekuren som en snarvei til å bli litt lettere i kroppen, merker allerede at det er lettere å gå trapper o.l. og beltet har fått nye hull. Er også såvidt kommet litt i gang med trening igjen, men her har jeg en jobb å gjøre....
Poenget mitt er ganske enkelt at når jeg har kommet ned til rundt 80-85. kommer jeg til å legge over på et mer Lindberg basert kosthold, men med åpning for søte fristelser AV OG TIL..... Problemet de siste årene har vært at kostholdet sågodt som daglig har inneholdt sukker og fett -bomber. Underlig at jeg ikke har lagt på meg mer ...

Forresten i dag passerte jeg -10 i forhold til 3 januar . Men nå blir det skummelt for nå skal jeg på ferie i 10-11 dager.. Å holde seg til helt karbofritt ser jeg som et ikketema. Men hva skal en gjøre? Holde seg til lavkarbo eller lavkalori i ferien?

Hallaron er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat