Vis enkelt innlegg
Gammel 20-02-08, 13:21   #1
mamma til tre gutter
Medlem

mamma til tre gutter sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østlending nyinnflyttet på Voss
Alder: 49
mamma til tre gutter er på en erverdig vei

Dr. Torkil! Lurte på noe?!

Jeg har vært gravid fire ganger med hyperemesis! Har derfor vært i tvungen ketose flere ganger og det virker som om kroppen min har utviklet en resistanse mot å gå ned i vekt! Har dette ødelagt forbrenningen min så mye at jeg ikke kan gå på ketolysekuren?? Første gangen jeg var gravid raste jeg selvfølgelig ned i vekt og la ikke mye på meg utover i svangerskapet da jeg klarte å spise! Neste ble svanger skapet avsluttet i 10 uke pga stor fare for meg pga ukontrollerbar hyperemsis mv. Jeg gikk da lite ned selvom jeg kun kastet opp og ikke fikk i meg fast eller flytende! Neste gang gikk jeg veldig lite ned da det stormet som verst og la på meg MYE da jeg kunne klare å spise igjen! Det var veldig vanskelig å komme ned i akseptabel vekt igjen tross lavkarbo og trening! Siste graviditet gikk jeg ned noe første stunden, men ikke mer etterhvert tross minimalt inntak! Gikk da opp MYE når jeg igjen klarte å spise! Nå etter 7 mnder etter fødsel (ammer ikke lenger) har jeg prøvd ketolyse, men går kun ned et par tre kilo for så å oppleve at kroppen totalt nekter å gi slipp! Det er akkurat som om den reagerer som om det er farlig å slippe kiloene! Hvordan skal jeg legge opp kostholdet for å gå ned i vekt med en slik historie?? Jeg føler jeg stanger mot veggen!! Kroppen går rett til å "rope" krise! Vil jo gjerne lære kroppen min å "stole på" meg igjen, eller rettere sagt stole på at den overlever på det jeg putter i meg!

Hadde vært takknemlig for svar!

mamma til tre gutter er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat