Vis enkelt innlegg
Gammel 18-01-05, 11:26   #3
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av luringen

Kan man gå på lavkarbodiett, uten å gå i ketose og gå ned i vekt?
Jeg ammer og tror ikke jeg tar sjansen på et så tøft regime.. Hva er forskjellen på Atkins, Lindberg og SB? Har bestilt boka til Lindberg...
Det som ser mest positivt ut er jo all den gode maten man kan spise...det vanskelige er å unngå brød/ mel etc. Og sukker da...sukk.

Hei Luringen. - og velkommen til oss !
Du får sikkert svar fra flere her, men sånn inntil videre:

Du kan godt gå på lavkarbo diett uten å være i ketose, - og du går fremdeles ned i vekt. F.eks. Lindberg er et godt eksempel på det. Alternativet er siste fase i Atkins, - "Vedlikehold", - den er ganske lik Lindberg. Veldig bra for ammende mødre.

South Beach kjenner jeg ikke godt nok, - men som sagt, det kommer sikkert flere svar.

Det viktigste med lavkarbo er nettopp å kutte ut så mye sukker som mulig, raffinert hvitt mel og stivelse (ris og pasta bl.a.). På Lindberg kan du erstatte sukkeret med fruktose. Atkins bruker andre søtingsmidler, - som Splenda (snart i salg i Norge håper vi) og evt. Natreen.

Du kan godt spise brød/knekkebrød. Men grovt. Sjekk det nye lavkarbo brødet fra Bakers. Det jar 29.1 karber pr 100 gram og det har Elian her regnet ut til ca 11 karber pr skive (netto kaber) og det er bra ! Sukker kan gå greitt å venne seg av med, - det spørs hvor avhengig du er. Normalt går det ikke lenge før du syns at det som er normalt søtet for andre er kvalmt og altfor søtt for deg. Det skjer noe i kroppen...

Les boka til Lindberg du. - og invester gjerne i den nye Atkins boka. Kr. 99 på supern !

Her på forumet finner du masse oppskrifter også !

Lykke til

Sist redigert av Nille : 18-01-05 kl 11:41.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat