Tråd: Dyrt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-08, 14:15   #4
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Dyrt?

Opprinnelig lagt inn av Jollers, her.

Vil forøvrig handle litt i sverige så tar gjerne i mot tips der på ting som er kurt å kjøpe inn. I Charlottenberg handler vi da.

Bor en time fra Sverige selv, så det blir noen harryturer. Det første jeg kommer på som er mye billigere, er bacon. Jeg har en venn som er slakter, og han mener at det svenske baconet (Tulip etc.) er minst like bra som det norske.

Osten er billig, anbefaler Herrgårdsost - skikkelig god gul ost.

Danske hamburgere med stor kjøttprosent.

Scampi kan være billig.

Kjøttdeig får du ofte på tilbud i Norge, så der er ikke forskjellen så stor. Pålegg som skinke er billigere. Steker er også billigere, ofte halv pris. Renskav og kebabkjøtt. Biff som er importert fra Argentina eller Brasil ligger ca 20-30% under den norske prisen.

I tillegg så får du valutagevinsten. Betal med Visa og ikke norsk bankkort slik at kursen går mot dollar. Hvis du bruker bankkort så er det fortsatt en god gevinst: 100 SEK = 84,27 NOK (22. februar)

Få med deg noe billig vin mens du er der også

Sist redigert av Ignite : 23-02-08 kl 14:28.
Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat