Vis enkelt innlegg
Gammel 23-02-08, 20:14   #5
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: GI i speltmel?

De få gangene jeg bruker mel i noe blir det spelt, helst sammalt tåler det mye bedre enn andre typer mel. I tillegg bruker jeg litt resistent stivelse i samme slengen. Dette skal ikke løse seg opp i tynntarmen, men ende i tykktarmen hvor det virker prebiotisk - altså som mat for de gode tarmbakteriene. Dvs slik jeg har forstått det ikke direkte som mat, men probiotiske bakterier fester seg på overflaten av den resistente stivelsen og bosetter seg på en måte lenger i tarmen - og dermed øker antallet. Om det er av interesse finner du mer informasjon på funksjonellmat.no -se Hi-Maize. Så får du selv finne om det er noen av de karbohydratene du vil prøve og siden det nesten fungerer som fiber senker det kanskje GI? usikker på det - men virker logisk for meg

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat