Tråd: Dyrt?
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-08, 14:41   #23
Jollers
Juniormedlem

Jollers sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hedmark, enda
Jollers er på en erverdig vei

Sv: Dyrt?

Opprinnelig lagt inn av Petronella, her.

Jeg pleier å bake lollypop-brød. Ligger oppskrift inne på oppskrifter her, tror det står "det perfekte ketolysebrødet" på tråden. Det er kjempegodt, og du trenger ikke å kjøpe dyr bakemix o.l. Alle ingrediensene fåes kjøpt i vanlige butikker. En skive metter veldig og både kruskakli og frø holder jo til mange brød. Har et til steking nå
Ellers så bruker jeg litt johannesebrødkjernemel f.eks til vafler, fløtegratinert blomkål o.l. Den er veldig drøy i bruk og jeg har fremdeles et halvt glass igjen av det jeg kjøpte for snart 2 mnd siden. Mye drøyere i bruk enn maizenna o.l.
Jeg bor nært sverige, så jeg hamstrer kjøtt der. Men det som har gjort at jeg bruker mindre penger på mat nå enn før er vel at både brus og snop er kuttet ut, samt at jeg lager ukemeny. Handler en gang i uka ( ca ). Og det er veldig økonomisk.Og mye mindre stress!
når det gjelder vannet som du nvente hadde vond smak så kjøpte jeg for en tid tilbake noe på helsekosten som rensa vannet og ga det en veldig god "vannsmak". Var noen sånne små poser som du slapp oppi vannmugga. Husker ikke hva det heter, men kan jo være verdt å sjekke ut .
Lykke til

Takk for tips om det med vannet, skal sjekke det.
Vi skla flytte og jeg håper det er bedre vann der (her er det brønn) men inntil da må jeg ha i meg vann uansett. Jeg er egentlig hard på vannet men har knappt drukket noe etter vi flyttet hit i høst. usj.
Det hjelper å koke det da, men det krever jo at jeg husker å koke og ikke minst avkjøle det slik at jeg har drikkeklart vann.

skal sjekke det lollypopbrødet, men er det hele korn i det eller finmaler du frøene ? for jeg har aversjon mot hele frø...klarer ikke spise da.

mitt største problem nå er at mannen er sykemeldt, for når han jobber så lager jeg de fleste middager men nå vil han ha et ord med i laget gitt.