Tråd: Henna-farging
Vis enkelt innlegg
Gammel 24-02-08, 22:20   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Henna-farging

Har hatt opphold og farget med kjemisk farge, hatt dreads, svart hår (brukt indigo, som forsåvidt kalles "svart henna", men er også en annen type plante. Henna finnes bare i en farge og det er oransjerød!). bleka, etc. Men har alltid gått tilbake til henna. Søstra mi kom tilbake fra India med det da jeg var fjorten-femten år gammel, og ville eksperimentere med meg. Det endte i et laangt kjærlighetsforhold, og jeg blir aldri lei.

Et par tips: Når du blander til hennaen din, ha i litt olivenolje, det gjør det sånn at det blir lettere å fjerne fra huden om det skulle renne, ha også i en eggeplomme, det vil gjøre håret enda blankere , samt litt sitronsaft, da sitter fargen bedre. La gjerne blandinga stå over natta i romtemperatur. Jeg pleier også å ha litt paprikapulver i, det gjør fargen litt mer rød. Så har jeg det i i tre til fem timer.
Også så lukter det så godt etterpå!

Har du farget med henna før, eller bare brukt cassia?

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat