Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-08, 00:55   #8
Karbosara
Seniormedlem

Karbosara sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 58
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Barn og poteter

Har vurdert å finmose forvellede grønnsaker og blande de godt inn i karbonadedeigen, osv...da får ungene det sunne i grønnsakene uten at de behøver å være skeptiske til grønnsakene...

...hadde en prat med ungene over middagen i dag. Vi serverte brun naturris til fisken, og har sluttet helt med hvit ris. dattra på 8 lurte på om når vi kom til å få hvit ris igjen, og vi svarte som sant var: aldri! På restaurant kanskje, men ikke hjemme. Så prøvde vi å forklare hvorfor det var lurere med fullkornspasta, brun ris og grovt brød. da utbrøt min datter:" Hvorfor må de lage sånn mat når det ikke er sunt, da?"...hun var indignert...

...litt stolt av henne, og og gutten på 5 og. De er ikke overbegeistret for denne risen, men de får litt på tallerkenen hver gang, og de smaker på den. Mitt håp er jo at de skal bli glad i den sunnere kosten etter hvert.

Tvinger dem ikke til å spise det de ikke vil ha, men de får masse grønnsaker til middag, og de koser seg!

Dattra har bedt om å få salatboks på skolematen, og nå etter 14 dager opplever hun at hun syns det er deilig, og ungene i klassen står og sikler over maten hennes...hun får også med en brødskive med pålegg, i tilfelle hun føler for mer enn salat, men salaten er gjerne spist opp, og brødskiva halvspist...

Syns ikke vi tvinger på ungene noe som ikke er bra for dem, vi tilbyr dem mest av den maten som vi mener er bra, så får de også det andre(poteter, fullkornspasta, brun ris) men vi lager alltid veldig små mengder av det, så de ikke skal bare spise det til middag, men bli mette på proteiner og grønnsaker og sunne fettstoffer.

Frukt spises med stor glede, og litagoyoughurten er populær...så kostholdt til ungene er på vei til lavkarbo, med enkelte unntak...

Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat