Vis enkelt innlegg
Gammel 25-02-08, 14:53   #37
fistel
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2008
Alder: 39
fistel er på en erverdig vei

Sv: Helt ny her inne! Easy Life/Ketose

Du kritiserer mye av det som pulverkurer står for, men avslutter med å si at du støtter Eurodietten. Litt selvmotsigende synes nå jeg..

Opprinnelig lagt inn av Goggen, her.

Jeg blir mer og mer skeptisk til dette opplegget jo mer jeg leser. Et vekttap på 3,1 kilo pr. uke er alt for mye. Det er fysisk umulig å miste så mye fett på så kort tid. Dette er usunt og de som opplever dette bør tenke seg om.

Med Eurodietten da? Går du ikke ned mye i begynnelsen der?

Det samme her også. Selvsagt smaker det godt med mat, det er jo det kroppen skal ha! Kroppen trenger energi! Og proteiner og fett er helt avgjørende for at kroppen skal fungere!

Har du mat de første ukene på Eurodietten?

Uffameg. Dette er etter min mening mangefullt og slettes ikke et sunt kosthold. "Bare å shake, så er du klar". Dette er etter min mening oppskrifta på å IKKE spise hverken sunt eller fornuftig. God mat tar tid.

Shaker du ikke på Eurodietten?

Til HP og Lise:
Er dette et opplegg dere vil ha på siden deres?
Jeg ser ikke spesielt stor forskjell på Easylife, Noka og Cambrigdekuren, annet enn at det er mengder med trening i tillegg. Og at det ikke er en ren pulverkur, men det kande velge selv tydeligvis.

Synd at du skal være så fiendtlig til at vi ønsker oss en ny livsstil. Flere her inne har flere ganger sagt at vi som følger Easylife skal følge et lavkarbo-kosthold. Har du vært på kursene og hørt noe annet selv? Jeg syns det er dumt å trekke slutninger utifra få ting du har lest på nettet eller bare hva du forestiller deg at vår livsstil går ut på. Hadde det vært fokus på lavkalori hadde jeg vært på Grethe Roede-forumet, ikke her. Da hadde jeg spist popcorn som snacks og ikke baconsnacks (når jeg er ferdig med første fase riktignok).

Etter min mening er det kun Eurodietten som er gangbar. Dette fordi den foreskrives av lege. Og pasientene følges tett.

Dietter der folk mister over tre kilo i uka, er skadelig etter min mening.

Hva mener dere som eier dette forumet? Er dette en diett som fortjener en plass her inne?

Vi følges tett, en gang i uka faktisk. Instruktørene er tilgjengelige på telefon resten av uka. Legen min støtter opplegget og flere leger sender pasientene sine på Easylife. Jeg visste ikke at Eurodietten er reseptbelagt slik som du her sier, fastlegen min har aldri nevnt den som et alternativ en gang. Det er ikke store forskjellene mellom Eurodietten og Easylife, det er bare du som har bestemt deg for det. Vi har nok litt mer karbohydrater etterhvert, men vi er her inne for å få inspirasjon og det syns jeg vi må få lov til å være uten å få kritikk fra andre brukere fordi vi ikke har nøyaktig samme livsstilsfilosofi som dem. De fleste her har ønsket hvertfall meg velkommen og vært veldig hyggelige, det er innmari synd at et par stykker ødelegger inntrykket jeg har av at dette er et forum som alle som vil spise lite karbohydrater kan bruke.

Sist redigert av fistel : 25-02-08 kl 14:59.
fistel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat