Joda, det er nok litt karber i denne - men, jeg får sååå mye skryt av akkurat denne suppa....så, jeg fikk lyst til å dele...: Til ca 4 pers (perfekt til 2 voksne og 2 barn feks): 2 l vann 2-3 kjøttbuljongterninger 4-500 g kjøttdeig 1-2 gulrot (kommer litt an på størrelsen... 1/2 purre kuttet i strimler Litt fullkorn spagetti (har ikke spes mål, men ta mindre enn du tror..) 1 liten boks tomatpurè 1 boks hakkede tomater med basilikum Evt hvitløk (jeg synes det er godt i denne) Søtningsmiddel oregano * Sett vannet til koking med buljongterningene * Stek kjøttdeigen, tilsett etterhvert tomatpurè/hakkede tomater og evt hvitløk * Ha så i søtningsmiddel (jeg bruker splenda...antakelig en stor ss) * Hell dette opp i det kokende vannet og rør rundt * Tilfør suppa så fullkorn spagetti, brukket i mindre biter samt gulrot som er kuttet i tynne staver La suppen koke en 10-15 minutters tid - rør rundt av og til. Smak til evt med mer krydder/søtning. De siste minuttene tilfører du suppa purre og oregano Serveres med lavkarbo brød Denne har jeg servert til "store og små" - gjennom flere år, og det har enda ikke hendt at NOE er igjen i kjelen....