Sv: Må faste 2 dager - hva gjør jeg?
Jeg syns du skal slappe av og legge opp til å drikke de klare væskene som du liker disse to dagene. Det er stressende nok å faste før en sykehus-undersøkelse om du ikke skal stresse med tanken om at du 'gjør noe feil' i forhold til kostholdet også.
Det er ikke hva du gjør eller ikke gjør disse to dagene som har betydning for vekt, vektreduksjon og helse - men hva du gjør de andre 364 dagene. 
Jeg vet ikke næringsinnholdet i de ernærings-juicene du får kjøpt på apoteket - men du kan jo sjekke? Ellers hadde jeg holdt meg til sukkerfri saft, te og vann.
Lykke til!

Opprinnelig lagt inn av Up-and-down, her.
Hei!
Har et lavkarbokosthold om dagen. I neste uke skal jeg på en undersøkelse på sykehuset som innebærer at jeg i to dager bare kan innta klar drikke (saft, brus, te, kaffe, lettøl..). Hvordan skal jeg klare å få dette til å fungere? Normalt ville man jo valgt kaloririke drikker for å kompensere for behovet for mat, men det kan jeg jo ikke. Er det mulig å innta noe lavkarbo-drikke som fungerer? Vil det gå ut over forbrenninga dersom jeg ikke spiser på to døgn?