Vis enkelt innlegg
Gammel 28-02-08, 08:54   #467
Homer Simpson
Medlem

Homer Simpson sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 57
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Bli med på Photobscuras renseuke!

På tide med en liten oppdatering.

Jeg starta som kjent "renseuka" på mandag. Jeg skal nå fortelle i grove trekk hvordan menyen min ser ut. Til nå har jeg spist omtrent det samme hver dag. Eneste variasjon har vært middagen.

Frokost (7:30):
3 egg, ca 120g bacon, ca 20 g smør

Lunsj (12:30):
2 egg, ca 30 g salami, ca 20g smør

Middag (17:00):
Ribbe eller kotelett, brokkoli og smør

Kvelds (ca 22:00):
2-3 egg, enten bacon eller litt pepperoni og smør

Pr dag har det ligget sånn ca på:

Karber: 14g eller ca 2% (energiprosent)
Protein: 155g eller ca 19%
Fett: 275g eller ca 79%
Kcal: mellom 3400 og 3600

De to siste helgene har det vært en del bursdager og andre festlige lag der jeg ikke klarte å holde meg unna pils og dram. Det resulterte i 2 kg + på vekta. Så sist mandag veide jeg 151,1 kg. I dag klarte jeg ikke motstå fristelsen, så jeg sjekka vekta: Minus 2,1 kg. Det er jo "nye" kilo, eller liter (vann), men hadde egentlig ikke regna med såpass resultat bare på 3 dager. Det gir hvertfall inspirasjon til å stå på videre.

Må innrømme at jeg bare klarte 2 dager uten kaffe. Jeg har ikke synda helt, men måtte i går ha noe annet enn vann å drikke, så det ble 2 kopper koffeinfri kaffe. Jeg har bestemt meg for å unne meg noen kopper med det framover. Håper ikke det ødelegger opplegget.

Siden jeg har veid all maten disse dagene så tror jeg allerede jeg vet hvorfor jeg har gått ned så sakte tidligere. Jeg har rett og slett spist for mye protein og for lite fett. Håper hvertfall at det er grunnen. Uansett skal jeg nå følge den opprinnelige planen framover med å introdusere nye matvarer en og en hver uke.

Dette ble langt, hehe

Ha en god dag

Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat