Vis enkelt innlegg
Gammel 29-02-08, 09:24   #26
Fedonisten
Supermoderator

Fedonisten sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 54
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Internett og virkelighet?

Noen av mine aller beste venner har jeg møtt på nettet. Og de er både nett-venner og også venner i RL. På grunn av geografi møtes vi oftest på nettet, men vi har møttes flere ganger i RL også.

Jeg tror kanskje jeg ikke hadde fått et så nært vennskap til disse menneskene hvis jeg kun skulle møtt dem 'live' - for det tar kortere tid å bli ordentlig kjent på nettet syns jeg.

Jeg er den samme i RL som her, men det er en forskjell; i RL - når jeg snakker - så har jeg ikke 'tilbaketast' og 'delete' som jeg kan bruke for å gjøre uttalelsene og formuleringene mer presise og riktige. I RL pleier jeg heller ikke f.eks. å sette på en maskin med klær før jeg svarer på et spørsmål - fordi jeg trenger å tenke meg om og tygge på hvordan jeg skal formulere meg. Men sånn er det jo på nettet. For meg i hvert fall.

Men nå skal det sies at det hender at jeg i RL også - sammen med mine nærmeste venner - kan utbryte 'nei, slett det der - det ble helt feil, jeg begynner på nytt' - og de som da kjenner meg godt, de skjønner hva som skjer, de vet at jeg er oppriktig engasjert og omtenksom i min kommunikasjon med dem. Tror jeg. Håper jeg.

Jeg banner ikke i RL - og heller ikke på nett.
Jeg prøver å bære over med folk og la dem få være seg selv i RL - og prøver det samme på nett.
Jeg kan se mine venner i øynene og si jeg er glad i dem i RL - og jeg kan fortelle dem det på nett.

Jeg er den samme.

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat