Sv: Hvilken diett ved aktiv trening?
dette må jeg komme tilbake til... for jeg hadde hørt om dette med druesukkeret... og jeg har en som er utdannet i dette som hjelper meg med dette.... og han sa at jeg måtte ikke finne på å tilsette druesukker i meg for det ville få hormonene mine til å snu helt om.....
men skal komme tilbake til dette.. og tillegg at jeg googlet litt... og fikk opp dette :
Sitat:
Druesukker er ideell i energidrikker og andre karbohydrattilskudd. GALT!
Druesukker er ren energi, men gir svært ustabilt blodsukker og kan hurtig omdannes, til fett.
og smiline sier :
Sitat:
Har fått generelt elendig forbrenning etter overvekt etter svangerskaps diabetes og påvirkes veldig av mat med høy GI.
og druesukker har veldig høy GI.....
og jeg fant også :
Sitat:
Det er like før menstuasjonen starter. Hvorfor velger vi sjokolade og ikke gulrot eller brokkoli? Denne luteale fasen kjennetegnes av humørsvigninger og konsentrasjonsvansker.
Østrogennivået faller og progesteronnivået stiger.
Disse hormonene er nært knyttet til nevrotransmitteren serotonin. Nivået av aktivt serotonin faller også i denne luteale fasen. Vi spiser sukker, nivået av aktivt serotonin stiger og vi føler oss midlertidig bedre.
Sitat:
Forskere har funnet ut at syntesen av serotonin skjer mye langsommere hos kvinner enn hos menn.
nei- nå roter jeg fullstendig... men jeg kommer sterkere tilbake om dette!! men det var dette jeg fant ut på nettet....
|