Sv: Hvem er vi? En liten presentasjon av oss med mer enn 30 kg for mye
Hei alle sammen 
Er helt ny her og håper på støtte og hjelp fra dere samt at jeg kan være en støtte for de som ønsker det.
Er 41 år og for tiden hjemme med Erling på 4 måneder. Jeg la på meg fra 108 til 127 når jeg gikk med han. Etter han var født gikk jeg ned men så begynte det å gå gale veien! Jeg veide 124 kg i januar og begynte å slanke meg. 2 uka i januar begynte jeg på Grete Roede kurs. Dumt...vet av erfaring at vondt blir værre. Gikk ned 5 kilo og sprakk så det suste. La på meg de 5 kiloene på et par uker. Så etter en sydentur i februar la jeg på meg ytterligere 5 kilo og endte opp på 128,9 !!!
Nå er det slutt! Jeg har tenkt å leve lenger enn femti. Har slitt med spiseforstyrrelser og tvangsspising siden jeg var 15 år. Spiser ukritisk foran Tv apparatet og legger på meg. For ti år siden veide jeg langt over 124 men leste boka "når følelser blir mat" av Karen Kristensen (Leder av IKS) og la helt om. Jeg sluttet å "slanke meg feit". Jeg begynte med et sett leveregler som gikk på å ikke spise etter 1800 om kvelden, spise kun ved kjøkkenbordet for å bli bevisst mitt spisemønster. Gradvis gikk jeg ned til 98 kilo på et år. Senere opprettholdt jeg vekten ved å ikke spise etter 1800 ellers spise det jeg har lyst på men prøve å lytt til magesekken. For jeg visste ikke når jeg var sulten eller når jeg var mett. Nå har "matmisbrukeren" falt tilbake til gammelt mønster. Spiser foran tv om kvelden/natten - ukritisk spising og spiser hva det skal være.
Når eg kom hjem fra ferie tenkte jeg at det eneste som virker er å prøve å slutte å slanke meg og begynne å spise for å leve - ikke ete for å leve. Siden fredag har jeg gått ned fra 128,9 til 127 !!! Vet det bare er væske men det er en god start for nå føler jeg ikke at jeg slanker meg eller sulter.
Håper at jeg klarer å overvinne "dyret" i meg igjen og at jeg ved hjelp av dette forumet kan komme ned i en vekt som er grei igjen 
|