Vis enkelt innlegg
Gammel 04-03-08, 11:01   #8
Iset
Seniormedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 45
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Stopp i vektnedgang?

Ja jeg ville veid meg en gang i uken altså, da slipper du disse forferdelige nedturene, jeg vet hvordan de er. Og så flott at melken har økt, det er jo fantastisk!!

SMOOTHIEN MIN:

1 beger yoghurt naturell (disse små, evt. 100-125 gram Biola naturell)
2 rå egg
150 gram frosne bær (etter eget valg, jordbær er fantastisk om sommeren, kjøp kurver i fleng, rens og vask og frys dem med i poser på 150 gram hver)
1 middels banan
10 hele mandler eller valnøtter, eller en blanding av disse to
Evt. noen isbiter eller iskaldt vann til rett konsistens

Ha først yoghurt og egg i blenderen, ellers vil det ikke blande seg skikkelig. Kjør det litt. Så har du oppi resten og kjører det til en glatt masse. Synes du drikken er for tykk, har du oppi litt iskaldt vann. Jeg liker den VELDIG tykk, så tykk at jeg nesten kan spise den med skje, da er den mer mettende også synes jeg.

Eventuelle rester fryser jeg ned i ispinneformer, så vesla har sunn is tilgjengelig hele tiden. Denne isen er jo faktisk sunnere og mer næringsrik enn mange andre måltider.