Tråd: THEs dagbok
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-03-08, 23:08   #408
lillejill
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 18
lillejill er på en erverdig vei

Sv: THEs dagbok

Opprinnelig lagt inn av THE, her.

Hei på alle dere!

Har fulgt mye med på dette forumet, og hatt stor glede av det, men ikke vært så aktiv. Har tro på dagbok for å motvirke gradvis juksing og utskridelser. Da står det liksom svart på hvitt hvor det gikk galt.

Har som mange en lang og broket slankehistorie, fra fiberpiller som 14-åring, Nutrilett som 16-åring, og så opp og ned i vekt de neste årene, la på meg 22 kilo første graviditet, og 18 kilo neste. Tok av mye av svangerskapskiloene, men endte opp med noen kilo for mye hver gang. Gikk på x-antall Grethe Roede kurs, men gikk bare ned 5 kg., og følte meg ikke trodd av kursleder når jeg sa jeg spiste 1400 kcal. dagen. Men jeg førte opp alt jeg spiste, det var bare kroppen som ikke digget denne kuren. Jeg trente også mye denne tiden, og fikk antakelig kroppen i sparemodus på Grethe Roede. Uansett var det stor innsats med lite utbytte og veldig dårlig for psyken .

Jeg har begynt på Eurodiett igjen etter halvannet års pause grunnet graviditet. Ble fulgt opp ved Lindbergklinikken, det var veldig ok. Fulgte kuren (nesten) til punkt å prikke. Gikk ned saktere enn de fleste på denne radikale kuren, men jevnt og trutt. Gikk ned 10-12 kilo på ca. 4 mnd., men måtte slutte da jeg ble gravid.

La på meg 15 kg. i svangerskapet, men gikk bare ned 5 , og har også klart å legge på meg under amming. Herlig. Så nå er vekten all time high igjen, og jeg vil ned, ned, ned. I første omgang ned til før-svangerskapsvekt på 75 kilo, og neste fase ned til 70, for da får jeg normal BMI, og i siste omgang til 65, som er mitt estetiske mål.

Tenker rundt to-tre uker på induksjon, ev. litt lenger, og så fase to til jeg har gått ned 10 kg. Så tar jeg det derfra, til fase tre en periode, og avhengig av hvor lei jeg er, gradvis til fase fire, eller tilbake til to.

Har kuttet gradvis ned på karbo i tre dager, begynte for fullt fredag.

Dag 1. Fem produkter, blomkål, broccoli, salat. Ett egg i omeletten. Det gikk fint, litt sulten, men ellers bra. Drikker peppermyntete og grønn te, har tatt noen små kaffe latter og et par suketter. Skal prøve å kutte ut suketter, men er redd jeg må ha litt kaffe med melk for å holde ut denne kuren. Tar en evaluering ved veiing neste fredag.

Dag 2. Startet med dårlig-planleggings-sjokk; trodde jeg hadde plenty desserter, men kun to, og resten supper og omeletter. Så til bestillingen tikker inn på mitt lokale postkontor, er det harde bud, men det kan være like greit å "tvinges" bort fra søtsmaken.

Så kom det en middagsinvitasjon hos noen vi ikke kjenner så godt, grillparty, og jeg tenkte det går fint. Det gjorde mer eller mindre det også, men var jo ikke helt induksjon... Spiste ca. 4 macadamianøtter, 10 hasselnøtter, 4 cashew, ca. 30 g. ost (var skrubbers og ble invitert til fire og fikk maten åtte) spiste masse salat med symbolske dråper vinaigrette for ikke å fornærme vertskapet, og deilig ørret. Så mer fase to-tre, med andre ord, men godt innenfor lav-karbo. Tidligere den dagen var det blomkål og salat på menyen, som nok skal varieres litt mer. To kaffe latte med skummet melk. 4 produkter og ca. 100-150 g ørret.

Tror sulten begynner å slippe nå, har såvidt hatt utslag på ketostix, men må kutte litt ned på melk, fikk en litt stor kaffe latte, og da ble jeg litt uggen, tror det skyldes blodsukkeret.

Så langt, ok, litt uheldig med middagsinvitasjon på dag 2., men livet skjer jo hele tiden, og jeg kan ikke bli hjemme til jeg er slank

er det ikke bedre med fløte ikaffen?

lillejill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat