Vis enkelt innlegg
Gammel 20-01-05, 14:28   #37
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kristian

. Å holde forumet oppe er som legge frem godterier til en som prøver å slanke seg.

*fniiiiiiiiis*. Den var god - om ikke best !

Men fra spøk til mildt forundret alvor ..... uansett om man prøver å slutte å røyke, slutte å drikke eller spise sjokolade (eller sitte på forum hele natta), så er det jo snakk om et valg. Om man ikke tåler å bli utsatt for fristelser uten å sprekke, så får man ta sine forholdsregler og stenge seg inne til trangen går over (og trekke ut kontakten til PC'en, låne den bort, selge den). Voksne mennesker kan ta ikke forlange at hele verden utenfor skal ta hensyn til deres svakheter ! Halllooooo !!! Et visst ansvar må en kunne ta sjøl !

Når det er sagt, - jeg er helt enig med deg i utgangspunktet, - jeg er forumavhengig sjøl, og det går sterkt utover både arbeid og fritid. Hadde selvfølgelig vært mye lettere for MEG om forumet var oppe begrenset tid. Da hadde jeg ikke behøvd å være redd for å gå glipp av noe kjekt og fikk lest alle innleggene uten å sitte opphele natta for å lese og å svare !

Men så det nyttig å ha sosiale antenner, ørlite sosial intelligens og skjønne at hele verden ikke deier seg om mine lyster og laster, og i tillegg ha litt praktisk sans, - som forteller meg at det ikke er mulig for resten av verden å ligge unna røyk, drikke, sjokolade og forum fordi JEG har et problem med å begrense meg.... Det faller liksom på sin egen urimelighet at det SKAL være slik... Selv om, som jeg sa ovenfor her, det hadde jo passet meg helt utmerket !!

Jeg har klart å slutte å røyke uten å vente at mann/familie gjør det. Jeg har aldri drukket mye, så det problemet har jeg ikke hatt, - jeg har sluttet å spise sjokolade, pasta/hvitt raffinert mel og ris etc etc, men lager og serverer det gjerne til andre. Hver ting jeg klarer uten å bli sydd puter under armene på og ihjeltatthensyn til, gjør meg til et sterkere menneske !

......men forumet har jeg problem med å holde meg unna...

Hver kveld jeg klarer å skru av maskina og legge meg før midnatt - helt av meg selv - er en ny liten seier ! Og dere som sitter oppe og koser dere uten meg.... kan dere heie på meg ?? ....Bare litt ??? Så kan dere gjerne sitte oppe så lenge dere vil for meg

..også tror jeg meieristen Kristian sitter der og humrer i skjegget sitt over hvordan han har klart å"vekke" hele forumet og hisse på seg både den ene og den andre !! Godt gjort Kristian. Tilgi meg om jeg ikke klarer å ta deg helt alvorlig........