Sv: Spm til legen, om diffuse smerter
Opprinnelig lagt inn av Nille, her.
Det er riktig at de KAN være farlig med for mye/for lite kalium, men da er det snakk om overdoser eller spesielle årsaker til underskudd. Kaliumnivået i kroppen endrer seg hele tiden etter hva en spiser/drikker og er ikke 100% konstant.
Når det gjelder kaliumtilskudd er det normalt ikke anbefalt for andre enn de som går på vanndrivende piller ......
eller går på en vanndrivende diett - som en ketogen diett er.
Spiser man etter ketolysekuren eller Atkins vil man oppleve at man tisser mer, og vitaminer/minreraler skylles ut fortere enn kroppen klarer å nyttegjøre seg alt. Går man på en keetogen diett står man altså i fare for kalium underskudd.
Om man føler seg utrygg kan man godt få tatt en blodprøve etter noen måneder, og se hvordan kaliumnivået ligger an.
Men som sagt - alle "forståsegpåere" der ute som uttaler seg har neppe særlig innsikt i hva en ketogen diett innebærer.....
Da er jeg beroliget og betrygget hvaffal Er lissom ikke så greit når mange rundt en får hakeslepp fordi man tar kaliumtilskudd, fordi det er "fali", blir litt usikker da..men nå vet jeg hvorfor jeg tar det, og at det er riktig for meg å ta det på Ketolyse. Så det var veldig fint at du forklarte det Nille